بازرگانی پوشاک امی, باشگاه مشتریان, پوشاک استوک(نو), پوشاک اورجینال امی, پوشاک بچه گانه, پوشاک زنانه, پوشاک مردانه

راز موفقیت در فروش پوشاک

راز موفقیت در فروش پوشاک

راز موفقیت در فروش پوشاک شامل تکنیک ها و ترفندهایی می باشد که رعایت آنها برای موفقیت این نوع کسب و کار لازم و ضروری است. با وبلاگ بازرگانی پوشاک عمده امی همراه باشید در ادامه در مورد راز موفقیت در فروش پوشاک صحبت خواهیم کرد.
فروش پوشاک و لباس در میان سایر کسب و کار ها معمولاً یک کسب و کار پر رقابت به حساب می آید بنابراین برای موفقیت در حوزه پوشاک و لباس باید در مورد ترفند ها و راه های متفاوت فروش و عرضه این محصول پرطرفدار و محبوب آگاهی لازم را کسب نمایید.

راز موفقیت در فروش پوشاک چیست؟

برند مد و پوشاک

برای اینکه به برند مد و پوشاک تبدیل شوید یا بتوانید در حوزه فعالیت های خود به پیشرفت دست پیدا کنید باید به دنبال تمایز در خود بگردید به این صورت که می توانید خصوصیات انحصاری را به برند خود اضافه کنید و این ترتیب به نام و نشان خود مفهوم ببخشد.

توجه داشته باشید که در حوضه مارکتینگ و برند سازی، می توانید به متخصصین زیادی جهت ارائه مشاوره مراجعه نمایید. همچنین در بستر اینترنت مقالات فراوانی وجود دارند که شما می توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید به این صورت که متناسب با دامنه فعالیت های خود روش های کاربردی و موفق را شناسایی و به کار ببندید.

به عبارت دیگر، با استفاده از تخصص افراد مجرب یا مطالعه مقالات مرتبط در فضای اینترنت، می توانید فعالیت های خود در صنعت مد و پوشاک را دگرگون کنید و همچنین جلوه ای تازه به آن ببخشید. به احتمال زیاد نتیجه این کار روی رونق و گسترش فعالیت کاری شما تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.

استفاده از تکنولوژی های نوین

استفاده از جدیدترین متد ها و تکنولوژی نوین، یکی از موارد حائز اهمیت در تولیدات لباس و پوشاک می باشد که متاسفانه در میان بسیاری از برند ها و تولید کنندگان داخلی، به طور رضایت بخش به این مسئله پرداخته نشده است.

همچنین در صنعت پوشاک و همچنین صنعت نساجی هنوز جای بسیاری از الیاف جدید و کاربردی خالی است به طور مثال الیاف سی آیلند که ویژگی های منحصر بفردی و خاصی همچون لطافت، ضد باکتری و نفوذپذیری را به پارچه می دهد، بسیار کمتر مورد توجه تولیدکنندگان پوشاک قرار گرفته است تا جایی که حضور این نوع الیاف در پوشاک داخلی بسیار کم رنگ است.

در یک مثال دیگر می توانیم به استفاده از پنبه های کامپکت در جهت بهبود خواص پارچه های پنبه ای اشاره کنیم که در صنعت پوشاک داخلی از جایگاه چندانی برخوردار نمی باشد.

شناسایی مشتریان

توجه داشته باشید که لازم نیست همه‌ اقشار، سلیقه‌ها، جنسیت و سنین مختلف را جزو مخاطبان هدف قرار دهید، بلکه بهتر است که با توجه به نوع کسب و کارتان، میزان سرمایه‌ و همچنین مشتریان هدف را مشخص کنید.

به طور مثال یک برند معروف و مشهور پوشاک و اکسسوری همچون دیور لازم نمی‌بیند که روی همه‌ آدم‌ها و سلیقه‌ها سرمایه‌گذاری کند؛ بلکه سیاست‌های تولید و فروش خود را بر پایه‌ مشتریان هدف قرار می‌دهد.

نحوه چیدمان لباس ها در فروشگاه

فروش پوشاک می تواند به صورت حضوری یا اینترنتی باشد ولی اگر فروش پوشاک شما به صورت حضوری است به این صورت که در یک فروشگاه مشغول به فعالیت هستید باید به نحوه چیدمان لباس ها توجه ویژه ای داشته باشید.

به عبارت دیگر یکی از رموز موفقیت در فروش پوشاک به چینش پوشاک در فروشگاهتان برمی گردد بنابراین نحوه چیدمان باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند به راحتی لباس را بررسی و آنها را مشاهده نماید. لباس ها را طوری در قفسه ها و رگال ها قرار دهید که مشتری بتواند اشراف کاملی بر آن داشته باشد و بتواند آن را با دقت ببیند.

فراموش نکنید که میان رنگ و طرح لباس ها باید یک هارمونی ایجاد نمایید.
چیدمان عالی و بی نظیر محصولات در فروشگاه پوشاک باعث می شود که مشتری به خرید محصول ترغیب شود حتی اگر به آن نیاز چندانی نداشته باشد.

نورپردازی فروشگاه پوشاک

با یک نور پردازی درست و اصولی در فضای فروشگاه خود، می توانید مسیر موفقیت که همان فروش محصولات است را هموار نمایید. نورپردازی مناسب می تواند تشخیص جنس، رنگ و سایر جزئیات پوشاک را برای مشتری فراهم نماید.
توجه داشته باشید در برخی از مواقع فروشگاه های پوشاک با ایجاد نورپردازی نامناسب مشتری را در تشخیص جنس و رنگ لباس به شک می‌اندازند و در چنین مواقعی اغلب با نارضایتی مشتری روبه‌رو خواهند شد.

رفتار مناسب با مشتری

یکی از رموز موفقیت در فروش پوشاک را باید به رفتار مناسب با مشتری ربط دهیم چرا که شما به عنوان یک فروشنده لباس باید بیشترین احترام و ارزش را برای مشتریان خود قائل باشید، البته فراموش نکنید که داشتن صداقت با مشتری مهم ترین چیزی است که می توانید به وسیله آن اعتماد مشتری را جلب نمایید.
توجه داشته باشید با زبان بازی و چاپلوسی نمی توانید اعتماد مشتری را جلب کنید بلکه باعث فرار او از فروشگاهتان می شوید پس بهتر است مشتری را به حال خود بگذارید تا به شکل کاملا آزاد و با خیال راحت بتواند لباس مورد نظر خود را انتخاب کند، البته این حرف به این معنا نیست که هیچ کاری با مشتری نداشته باشید بلکه بهتر است مدام به دنبال مشتری نباشید.

تحریک حس بویایی و شنوایی

برای اینکه بتوانید در فروش پوشاک و لباس به موفقیت‌های مورد نظر خود دست پیدا کنید می توانید از تکنیک ها و ترفندهای بسیار کاربردی استفاده کنید. یکی از این ترفندها تحریک حس بویایی و شنوایی مشتری است به این صورت که شما می توانید فضای فروشگاه پوشاک را با بوی خوش عطر و عود دلپذیر و دلنشین نمایید. همچنین استفاده از یک موزیک مناسب و ملایم می تواند باعث ایجاد حس و حال فوق العاده ای در مشتری شود.
توجه داشته باشید که در انتخاب این موارد بسیار دقت به خرج دهید چرا که در بسیاری از موارد بوی تند عطر و صدای بالای موزیک می‌تواند باعث فراری دادن مشتری از فروشگاه شما شود.

برگزاری حراجی

با مشخص کردن تخفیف و حراجی های مناسب در برخی از فصول و اعیاد می توانید توجه مشتری را به فروشگاهتان جلب کنید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید در هر زمان و در هر موقعیتی اقدام به ایجاد حراجی در فروشگاهتان نمایید چرا که با این کار در ذهن مخاطب چنین ذهنیتی ایجاد می شود که محصولات شما بی کیفیت هستند و شما حاضرید آنها را با تخفیف و حراجی به فروش برسانید.

قیمت گذاری محصولات

یکی از تکنیک های موثر که می تواند در موفقیت شما تأثیرگذار باشد قیمت‌گذاری محصولات فروشگاهتان است به این صورت که قیمت گذاری باید به شکل کاملاً درست و دقیقی صورت گیرد. شما باید مطمئن شوید که بر روی تمامی لباس‌های موجود در فروشگاه، اتیکت‌های مربوط به توضیحات و قیمت‌گذاری قرار گرفته است. توجه داشته باشید که مشخص کردن قیمت ها و درج آنها بر روی محصول دست مشتری را برای آشنایی با قیمت‌ها بازتر می‌گذارد.

با این کار دیگر لازم نیست که مشتریان مدام از شما قیمت بپرسند و چه بسا که برای برخی از مشتریان پرسیدن مداوم قیمت محصولات چندان خوشایند نیست. با فراهم نمودن تمامی شرایط، مشتریان با خیالی آسوده اقدام به انتخاب و خرید پوشاک و البسه مورد نظر خود می نمایند.

تنخور لباس ها

یکی از مهمترین دغه مشتریان، تنخور لباس ها است و این موضوع در فروشگاه های حضوری پوشاک با پرو کردن لباس حل می شود اما در فروشگاه های اینترنتی مشتری دسترسی به پرو کردن لباس ندارد بنابراین شما باید تصاویر و عکس های مناسب از لباس ها و تنخور آنها تهیه نمایید و آن را به همراه جزئیاتی همچون جنس، رنگ، سایز و … در دسترس مشتریان قرار دهید. با این کار به مشتری کمک می کنید لباس های مورد نظر خود را با دقت بیشتری انتخاب نماید.

کسب اطلاعات در مورد محصولات

بهتر است در مورد محصولاتی که می فروشید اطلاعات لازم را کسب نمایید به طور مثال اگر محصولات فروشگاه شما شامل انواع پوشاک است توصیه می کنیم که حتما اطلاعات خود را در زمینه مدل، جنس و سایز لباس و پوشاک بالا ببرید. روی جزئیات محصولات تمرکز کنید و توجه داشته باشید زمانی که در مورد محصولات فروشگاهتان اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار می دهید، قطعا اعتماد مشتری نسبت به فروشندگی شما و کیفیت محصولات فروشگاهتان بالا می رود.

در کوتاه مدت ضرورت کسب اطلاعات در مورد محصولات چندان به چشم نمی آید با وجود این، اطلاعات و دانش با مرور زمان به فروش محصولات و پیشرفت شما کمک می کند . به طور مثال دانستن خواص الیاف تشکیل دهنده لباس و یا نحوه تولید پوشاک یک امر ضروری به نظر نمی رسد و شاید در نگاه اول کاملا بیهوده باشد. توجه داشته باشید که هر چه دانش شما در حوزه کسب و کارتان فراتر رود، راه های بیشتری به روی شما گشوده می شود.

سود کمتر، فروش بیشتر

در نظر داشته باشید که سود کمتر، فروش بیشتر صرفا یک شعار نیست به طور مثال برخی از فروشندگان یک میزان سود را لحاظ می کنند و معتقدند که کمتر از این سود برایشان به صرفه نیست. البته نباید فراموش کنیم که تامین اجاره بها و هزینه های جانبی امری مشکل است. توجه داشته باشید که برای کسب و کار خود باید برنامه داشته باشید و این موضوع در مورد میزان سود و مخارج کسب و کارتان نیز صدق می کند.

کیفیت را فدای رقابت نکنید

کیفیت محصول و کالا می تواند ضامنی برای دوام و ماندگاری یک فروشگاه و همچنین یک راه تبلیغ برای آن باشد. در هر کسب و کاری رقابت حائز اهمیت است با وجود این کیفیت از اهمیت بیشتری برخوردار است. مرغوبیت محصول، باعث می شود که نام فروشگاه بر سر زبان ها بیافتد و موقعیت مناسبی را برای فروشنده رقم بزند.

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *