بازاریابی لباس و پوشاک اینترنتی یکی از فعالیت های گسترده و پرسود محسوب می شود که افراد با کمترین هزینه می توانند این کار را به صورت حرفهای پیش ببرند. امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند که وارد کسب و کارهای حوزه پوشاک شوند چه بسا افرادی هستند که پیشرفت های قابل توجهی در این صنعت کسب نموده اند و فعالیت های خود را توسعه و به یک بنکداری لباس تبدیل نموده اند.
روش های بازاریابی لباس و پوشاک اینترنتی
صاحب یک استراتژی بازاریابی باشید
اگر نگاهی به برندهای معروف پوشاک بیندازیم قطعاً متوجه خواهیم شد که آنها مسیر خود را از یک کارگاه یا اتاق کوچک با یک درآمد کم شروع نموده اند. برای اینکه بتوانید در مورد بازاریابی لباس و پوشاک موفق عمل نمایید لازم است قبل از هر چیز هدف و مسیر خود را ترسیم کنید به این صورت که می خواهید به کدام نقطه برسید و اینکه آیا شما از طریق بازاریابی مد و لباس در صدد هستید تا به یک جایگاه حرفه ای در این زمینه دست پیدا کنید.
اگر می خواهید صاحب یک استراتژی بازاریابی باشید قبل از هر چیز باید بتوانید رفتار خریدار و مصرف کننده را شناسایی نمایید که البته در این زمینه باید اقدام به جمع آوری اطلاعات از تصمیمات و رفتارهای مشتریان نمایید. همچنین در این زمینه شما میتوانید به اطلاعات تخصصی در زمینه بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یا فضای مجازی دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی چیست؟
به اقدامی که برای جذب کردن مشتری و ترغیب وی برای خرید انجام می گیرد، بازاریابی اطلاق می شود.
دسترسی به پیش نیازهای بازاریابی پوشاک
قبل از هر چیز شما باید به پیش نیازهای بازاریابی پوشاک دسترسی داشته باشید. به طور مثال کارت ویزیت با تولید محتوای متنی و اطلاعات تماس یکی از موارد مهم است که شما برای آغاز فعالیت خود نیاز دارید. همچنین در مرحله دوم شما باید از تراکت های تبلیغاتی استفاده نمایید البته تراکت خیلی بهتر از کارت ویزیت عمل می کند. توجه داشته باشید اگر می خواهید کسب و کار خود را به صورت حرفهای انجام دهید بهتر است از یک تبلت مخصوص برای خود استفاده کنید. در ادامه برای انجام فعالیت های خود یک نقشه تهیه کنید و برنامه ریزی های خود را مطابق نقشه جلو ببرید تا بتوانید به موفقیت موردنظرتان دست پیدا کنید.
شناسایی بازار هدف
قبل از اینکه به بازاریابی پوشاک بپردازید شما باید به مواردی همچون شناسایی بازار هدف، انتخاب و تامین مکان های بازاریابی، شناسایی منابع تامین کننده لباس، ساخت کاتالوگ جذاب و حسابداری و حسابرسی بپردازید و همچنین اطلاعاتی در زمینه لباس هایی که مد روز هستند کسب نمایید. ضمنا قدرت خرید مشتریان نیز از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار دهید.
صنعت مد و پوشاک در کشور ما طرفداران خاص خود را دارد و امروزه این صنعت دارای کسب و کارهای مختلفی در مجموعه خود می باشد. یکی از دلایل موفقیت این مجموعه ها که در زمینه پوشاک فعالیت دارند استفاده مدیران آنها از روشهای نوین مشاوره بازاریابی و فروش است بنابراین بازاریابی لباس و پوشاک مهمترین راه افزایش فروش پوشاک محسوب می شود.
اگر می خواهید وارد فعالیت های حوزه پوشاک شوید باید بدانید که بازاریابی اینترنتی پوشاک در حالت کلی با بازاریابی پوشاک متفاوت است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا شما را با به روزترین راه های جذب مشتری پوشاک آشنا کنیم.
صنعت مد و فشن
امروزه کسب و کارهای مرتبط با صنعت پوشاک علیالخصوص مد و فشن بیشتر از گذشته در فضای آنلاین ورود پیدا کرده و در شبکه های اجتماعی نیز حضور دارد یکی از دلایل این است که طی چند سال گذشته افراد تمایل بیشتری به خریدهای اینترنتی لباس و پوشاک پیدا نموده اند به طوری که بسیاری از مشتریان همواره بخشی از پوشاک، لباس و اکسسوری های مرتبط با مد را از طریق سایت های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین خریداری می کنند.
مهمترین نکاتی که در ارتباط با بازاریابی پوشاک باید به آن توجه کنید.
به عنوان یک فردی که صاحب کسب و کار در حوزه پوشاک در دنیای مجازی و آنلاین است باید در مورد بازاریابی اینترنتی پوشاک نیز قدمهایی را بردارید و فعالیت خود را شروع نمایید.
راه اندازی وب سایت تخصصی
مهمترین نکاتی که در ارتباط با بازاریابی پوشاک باید به آن توجه کنید راه اندازی یک وب سایت تخصصی و جذاب است که باید رابط کاربری آن آسان و اطلاعات تماس آن در دسترس کاربران باشد. شما باید بتوانید پیام مورد نظر برند خود را به مشتریانتان انتقال دهید. همچنین با استخدام یک عکاس حرفه ای می توانید تصاویر جذاب و جالب از تمام زوایای محصولات فروشگاه خود تهیه نمایید و در دسترس کاربران فضای مجازی قرار دهید. البته می توانید از اینفلوئنسرهای حوزه پوشاک برای معرفی برند خود استفاده کنید به این صورت که این افراد را سفیر برند خود معرفی نمایید. در ضمن شما باید فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی مختلف را به صورت مداوم و پویا ادامه دهید.
برخی از افراد معتقد هستند که نیازی به استفاده از بازاریابی اینترنتی نداریم در حالی که می توانیم همچون گذشته کسب و کارها را به شیوه قدیمی و سنتی اداره نماییم و حتی تبلیغات را در همان راستا ادامه دهیم اما باید در نظر داشته باشید که امروزه بسیاری از افراد و کاربران بخشی از وقت خود را صرف حضور در شبکههای مختلف اجتماعی و مجازی می کنند و وجود این شبکهها فرصتی است تا شما بتوانید محصولات فروشگاه اینترنتی لباس را به کاربران معرفی نمایید به طوری که برند شما و محصولات شما در معرض دید مجموعه بسیار بزرگتری از کاربران و مخاطبان قرار بگیرد.
کسب درآمد با ورود به فضای اینترنت
سوال اینجاست که کسب و کارها با ورود به فضای اینترنت چگونه می توانند درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند؟
بازاریابی اینترنتی پوشاک از چه راه هایی انجام می شود؟ اگر میخواهید برای کسب و کار خود اقدام به تبلیغات نمایید باید بدانید که روش های قدیمی سنتی پاسخگو نیستند بلکه شما باید از شیوه های نوین برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید به این صورت که شما می توانید با پرداخت هزینه معقول و به صرفه، سوددهی قابل توجهی کسب نمایید.
قبل از هر چیز شما باید با روشهای مختلف تبلیغات و بازاریابی آشنا باشید به عبارت دیگر شما باید دانش و بازاریابی خود را بالا ببرید به این صورت شما می توانید حتی در منزل خود یک کسب و کار اینترنتی کوچک راه اندازی کنید و با دانش بازاریابی اینترنتی به سوددهی و درآمد مناسبی دست پیدا کنید.
روش های بازاریابی آنلاین پوشاک
از جمله روش های بازاریابی آنلاین پوشاک می توان به بازاریابی اینترنتی لباس در گوگل و بازاریابی اینترنتی پوشاک از طریق شبکه های مجازی و بازاریابی اینترنتی پوشاک از طریق ایمیل اشاره کرد.
بازاریابی اینترنتی لباس در گوگل
در حال حاضر بخش بزرگی از تبلیغات فروشگاه های اینترنتی در گوگل یا همان گوگل ادوردز انجام می گیرد به این صورت که شما با داشتن یک اکانت در گوگل ادوردز و پرداخت هزینه معقول می توانید از تبلیغات جامعی در گوگل برخوردار شوید.
این روش تبلیغات بسیار کاربردی است و شما از طریق این روش میتوانید مشتریان زیادی را جذب فروشگاه اینترنتی خود نمایید ضمناً به کمک این بازاریابی اینترنتی دیگر نیاز نیست که شما حتماً کسب و کارتان را در یک مکان همچون شرکت یا فروشگاه قرار دهید و لازم نیست حتماً مکانی را اجاره نمایید بلکه شما می توانید از طریق راه اندازی یک وب سایت محصولات خود را بصورت آنلاین عرضه نمایید و به فروش برسانید.
گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغات جامع محسوب می شود که به شما کمک میکند بازدید سایت خود را بالا ببرید. به احتمال زیاد هنگام سرچ در گوگل با سایت هایی روبه رو شده اید که در کنار آدرس آنها کلمه آگهی و یا Ad نوشته شده است.
وجود این علامت در کنار آدرس سایت نشان دهنده این است که سایت مورد نظر با پرداخت هزینه مناسب در سیستم گوگل ادوردز تبلیغ کسب کرده است البته نام دیگر این تبلیغ، تبلیغات کلیکی است به این صورت که هنگام سرچ کلمه یا اصطلاح مرتبط سایت مربوطه به کاربر نشان داده می شود.
البته یکی از راه های تبلیغات در گوگل، تبلیغ در سایت های مشهور و معروف است. سایت های پربازدید گزینه مناسبی برای درج تبلیغات محسوب می شوند بنابراین شما باید با مسئولان این قبیل سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید در ازای پرداخت هزینه مناسب، تبلیغات شما را در سایت خود قرار دهند.
بازاریابی اینترنتی پوشاک از طریق شبکه های مجازی
تاثیر شبکه های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست به طوری که امروزه بخشی از کسب و کار های فضای مجازی مربوط به حوزه پوشاک است. گسترش کسب و کار ها در این بستر نشان دهنده این است که شبکههای اجتماعی می توانند فضای مناسبی برای بازاریابی باشند.
خرید آنلاین یکی از فعالیت هایی است که کاربران در شبکه های مجازی انجام می دهند بنابراین شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای بازاریابی آنلاین محسوب می شوند. اگر قصد دارید کسب و کار کوچک اینترنتی خود را راه اندازی نمایید می توانید یک صفحه در اینستاگرام برای خود باز کنید و محصولات خود را در آن صفحه به معرض نمایش بگذارید و آنها را بفروشید.
همچنین در شبکه های اجتماعی صفحه هایی وجود دارند که کاربران زیادی آنها را فالوو کرده اند و به اصطلاح کاربران صفحات پرمخاطب را دنبال می کنند و شما از این گونه صفحات اینستاگرام می توانید بخواهید که تبلیغ محصولات و برند شما را در پست یا استوری خودشان درج کنند.
بازاریابی اینترنتی پوشاک از طریق ایمیل
یکی از روش های بازاریابی پوشاک و لباس اینترنتی از طریق ایمیل است. امروزه بسیاری از افراد ایمیل خود را روزانه چک می کنند و تبلیغات از طریق ایمیل نیز می تواند باعث جذب مشتری و همچنین افزایش سود و درآمد در کسب و کارتان شود. استفاده از ایمیل یکی از روش های بازاریابی اینترنتی پوشاک محسوب می شود. بسیاری از افراد با تبلیغات برخی فروشگاه ها و شرکت ها در صندوق ورودی ایمیل خود روبرو شده اند این قبیل ایمیل ها اگر دارای یک محتوای جذاب و حرفهای باشند به احتمال زیاد بتوانند مشتریان را جذب نمایند.
اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید می توانید از بازاریابی ایمیلی نیز استفاده کنید اما قبل از هر چیز لازم است با متخصصانی که در حوزه بازاریابی ایمیل فعالیت دارند، مشورت نمایید.
بازرگانی پوشاک عمده امی
بازرگانی پوشاک عمده اورجینال امی با ایجاد ساختار منسجم، تکمیل فرایند ورود مشتری تا تحویل کالا در مقصد، آسانی امور، انتخاب و خرید، راهنمای خرید، ارایه راهکار و مشاوره رایگان پیش از خرید، پشتیبانی و پیگیری مسایل مشتریان عزیز بعد از خرید، گارانتی کیفیت و قیمت محصولات، تلاش دارد تا در بازارهای جهانی سراسر دنیا، رشد و نمو سریع تری داشته باشد.
در دسته بندی پوشاک عمده بازرگانی امی با انواع پوشاک اورجینال زنانه، بچه گانه، مردانه، ورزشی و … روبه رو هستید. بنابراین مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خود را از بهترین و مرغوب ترین برندهای اورجینال انتخاب و خریداری نمایند.