نحوه مدیریت کسب و کار در اینستاگرام در موفقیت شما و رسیدن به اهدافتان نقش چشمگیری دارد. امروزه اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار بستر مناسبی برای کسب و کارهای مختلف محسوب می شود پس اگر علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام هستید پیشنهاد میکنیم با این مقاله همراه باشید.
یک پلتفرم محبوب
اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم محبوب توانسته است جایگاه خود را در میان سایر پلتفرم ها حفظ کند و همچنین حضور یک میلیارد کاربر در این شبکه اجتماعی بیانگر قدرت این اپلیکیشن در سطح جهانی می باشد.
شما از طریق این شبکه اجتماعی می توانید اقدام به تبلیغات و بازاریابی نمایید یکی از ویژگیهای بارز پلتفرم اینستاگرام این است که به برند خاصی تعلق ندارد و همه می توانند از آن استفاده کنند. پس تا دیر نشده بهتر است به مطالعه در این زمینه بپردازید و سپس اقدام به راه اندازی کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی نمایید.
تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی
توجه داشته باشید اینستاگرام نه تنها بستر مناسبی برای کسب و کارهای کوچک و مجازی است بلکه بسیاری از کمپانی های معروف و مشهور در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند. بسیاری از کاربران با سوالاتی همچون نحوه کسب درآمد از اینستاگرام، نحوه درج پست و جذب فالوور رو به رو هستند. توصیه می کنیم نگران نباشید چرا که اینستاگرام هر روز امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد تا آنها بتوانند به سهولت از این پلتفرم استفاده نمایند بنابراین شما به وسیله استراتژیهای کاربردی می توانید به موفقیت های لازم در کسب و کار خود دست پیدا کنید.
با ادامه مطلب همراه باشید در ادامه به نکاتی پیرامون نحوه استفاده از اینستاگرام و همچنین راه های جذب فالوئر اشاره می کنیم.
تنظیم پروفایل
قبل از هر چیز باید به نحوه نوشتن مشخصات خود در پروفایلتان توجه کنید توجه داشته باشید که قانون خاصی برای نوشتن پروفایل وجود ندارد. شما می توانید در قسمت عکس پروفایل از آرم شرکت یا کمپانی خود استفاده کنید تا افراد بتوانند نام تجاری شما را به راحتی شناسایی کنند.
همچنین در قسمت مربوط به نام صفحه کاربری شما می توانید اسمی قرار دهید که در برگیرنده هویت کسب و کار شما باشد و نام کاربری نیز باید دربرگیرنده نام تجاری باشد. دقت داشته باشید وقتی نام کاربری خود را تایپ می کنید نباید هیچ فاصله ای بین حروف باشد و در قسمت مربوط به وب سایت شما می توانید آدرس وب سایت خود را وارد کنید.
در بیو برای اینکه بتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید باید توضیحاتی پیرامون کسب و کار خود ارائه دهید همچنین وب سایت خود را تبلیغ کنید یا حتی میتوانید شعار تبلیغاتی و تجاری خود را در این قسمت قرار دهید.
پروفایل کاری یا بیزینس
در مجموع شما می توانید از یک حرکت هوشمندانه استفاده کنید به این صورت که حساب کاربریتان را به پروفایل کاری در اینستاگرام تبدیل نمایید. در پروفایل های کاری یا پروفایل های مربوط به بیزینس اطلاعات ویژه در اختیار کاربران قرار می دهند همچنین از این طریق اطلاعات مربوط به تماس و آدرس نیز در اختیار افراد قرار می گیرد. بهتر است جزئیات مربوط به پروفایلتان مرتب باشد.
مشارکت در اینستاگرام
بسیاری از افراد بعد از راه اندازی کسب و کار خود در این پلتفرم با دغدغه جذب فالوئر و افزایش تعداد آن روبرو هستند ما به شما پیشنهاد میکنیم به جای نگرانی در این مورد در صفحه اینستاگرام کسب و کار خود مشارکت نمایید. شما باید بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید البته برخی انتظار دارند که بعد از راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام مشتریان به سراغ آنها بیایند ولی این تصور چندان درست نیست بلکه شما باید بر روی صفحه مربوط به کسب و کار خود تمرکز کنید و همچنین در صفحاتی که مخاطبان نیز در آنها عضو هستند، مشارکت نمایید.
از هشتگ استفاده کنید
شما باید از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها به عنوان یک جستجوگر برای پیدا کردن فالوئر و برندهای مربوطه در اینستاگرام عمل می کنند. صاحبان کسب و کارها و همچنین سایر کاربران می توانند از هشتگ ها استفاده کنند. فراموش نکنید شما باید مخاطبان خاص خود را با این هشتگ ها هدف قرار دهید. البته بعضی از هشتگ ها عمومی هستند به این صورت که با انتخاب هشتگ های شلوغ شما با صدها میلیون پست روبرو می شوید. پیشنهاد می کنیم که از هشتگ های تخصصی تر و کم ازدحام تر استفاده کنید تا بتوانید مشتریان خاص خود را پیدا کنید.
قطعاً طرفداران و مشتریان کسب و کار شما در اینستاگرام حضور دارند و شما باید انگیزه ایجاد کنید تا آنها شما را تگ نمایند و به این صورت موجب دو برابر شدن نمایش محصولات شما در این پلتفرم شوند و همین موضوع باعث میشود که شما به عنوان یک برند تجاری معرفی شوید.
جلب رضایت مشتری
هر چقدر بتوانید رضایت مشتریان خود را به دست بیاورید برای شما بهتر است. وقتی فالوئرها در صفحه و پست های شما مشارکت نمایند حس وفاداری خود را به برند شما نشان می دهند توجه داشته باشید که بسیاری از کسب و کارها برای به دست آوردن فالوور های وفادار در تلاش هستند.
مدیریت فعالیت های خود در اینستاگرام
شما با یک برنامه ریزی مناسب می توانید تمام فعالیت های مربوط به کسب و کار خود در اینستاگرام را دنبال نمایید در حالی که می توانید در زمان نیز صرفه جویی کنید به طور مثال باید یک تقویم از درج محتوای دقیق تهیه نمایید و به نظرات کاربران پاسخ دهید. فراموش نکنید که باید درک دقیقی از زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید تعامل خود با کاربران را به حداکثر برسانید به عبارت دیگر زمانی که فالوئر های شما آنلاین هستند شما بهتر می توانید با آنها تعامل برقرار کنید. بنابراین با یک برنامه ریزی دقیق دیگر لازم نیست که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته را در اینستاگرام وقت صرف کنید.
محتوای هدفمند انتشار دهید
اگر می خواهید برای کسب و کار خود در اینستاگرام سرمایه گذاری کنید بهتر است اقدام به انتشار محتوای هدفمند نمایید ولی قبل از اینکه اقدام به انتشار محتوا نمایید حتماً باید هدف های خود را تعیین کنید و سپس متناسب با آن ها اقدام به درج پست نمایید. اینکه شما برای فروش محصولاتتان در شبکه های اجتماعی حضور دارید یا اینکه هدف شما صرفا ایجاد یک برند است در نحوه انتشار و همچنین ساخت محتوای هدفمند تاثیر گذار است. توجه داشته باشید محتوای منتشر شده بیانگر اهداف شما باشد و بهتر است برای جذب مشتری از تصاویر واقعی و در عین حال جذاب استفاده کنید.
داستان برندتان را روایت کنید
اگر به صفحه بزرگترین برندهای فعال در اینستاگرام نگاهی بیندازید متوجه می شوید که همه آنها یک روایت داستانی برای خود دارند. برای جذب فالوور شما می توانید یک داستان از کسب و کار خود تعریف کنید یا می توانید با استفاده از تصاویر از علاقه مندی ها و خواسته های مخاطبان خود بگویید و در مقابل موج نظرات و لایک مخاطبان به سوی شما سرازیر می شود. لازم نیست شما به داستان سرایی بپردازید بلکه کافی است که تصاویر و کپشن های شما با مخاطبانتان گفتگو کنند.
به طور مثال برخی از شرکت ها، مخاطبان خود را از طریق محتوا های ماجراجویانه و انگیزشی جذب می کنند. توجه کنید پست هایی که شما در صفحه اینستاگرام درج می کنید می تواند بیانگر هویت شما باشد و آن را به کاربران منتقل کند. بنابراین اگر شما یک روایت مشخص داشته باشید به کمک آن میتوانید کپشن ها و عکس ها را انتخاب کنید. همچنین هویت برند شما برای کاربرانی که با شما آشنا نشده اند، نیز آشکار می شود.
ارائه فوق العاده محصولات
در محیط اینستاگرام محصولات خود را با جلوه خاص به نمایش بگذارید. هزاران روش برای نمایش محصولات وجود دارد کافیست سری به صفحات برندها و کمپانی های بزرگ در اینستاگرام بزنید و از روش های آنها ایده بگیرید. بهتر است به استراتژی محتوایی تنوع دهید و محصولات خود را به صورت فوق العاده و عالی در معرض دید قرار دهید تا بازخورد بهتری دریافت کنید. از محتوای ویدئویی برای معرفی محصولات استفاده کنید البته ناگفته نماند که به وسیله امکانات و ابزارهای موجود در اینستاگرام می توانید در معرفی محصولات تنوع ایجاد کنید.رید
از فالوئرهایتان کمک بگیرید
شما می توانید به طور منظم پست های ارسال شده توسط فالوئرهایتان را در صفحه خود بازنشر دهید. محتواهای تولید شده توسط کابران یک روش بی نظیر در بازاریابی محسوب می شود و بسیاری از برندهای معروف جهان از این روش برای تبلیغات و بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.
فعال بودن صفحه اینستاگرام
صفحه اینستاگرام شما باید به صورت منسجم فعال باشد تا بتوانید فالوئرهای علاقه مند را در صفحه اینستاگرامتان نگه دارید. همچنین از ایده های ناب در محتوای پست های ارسالی استفاده کنید.
تعامل با اینفلوئنسرها
تعامل با اینفلوئنسرها یکی از سریع ترین راه های افزایش رتبه در اینستاگرام محسوب می شود. اینفلوئنسرهایی که در حوزه کسب و کار شما مشغول به فعالیت هستند دارای تعداد زیادی فالوئر می باشند بنابراین شات شدن در صفحه یک اینفلوئنسر مناسب می تواند اعتبار زیادی به صفحه شما بدهد. توجه داشته باشید که مخاطبان اینفلوئنسرها باید با جامعه هدف شما مطابقت داشته باشند.