با وبلاک بازرگانی پوشاک عمده امی استوک همراه باشید در این مقاله به تکنیک های طلایی برای تبدیل شدن مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می پردازیم. در ابتدای مطلب به دسته بندی انواع مشتری و تعریف مختصری از آنها می پردازیم و سپس به راهکارهای موثر برای جذب مشتری اشاره می گردد.
دسته بندی مشتریان
مشتریان بالقوه
افرادی در گروه مشتریان بالقوه قرار می گیرند که به خدمات و کالاهای شما نیاز دارند اما از شما خرید نمی کنند بلکه نیاز خود را از سایر فروشگاه ها برطرف می کنند بنابراین این دسته از افراد پتانسیل تبدیل شدن به مشتری فروشگاه شما را دارند و مستعد جذب شدن به کسب و کار شما هستند. این گروه اغلب از محصولات و خدمات فروشگاه شما اطلاعی ندارند و یا برای شناخت آن ترغیب نشده اند و شما باید امکان اطلاع رسانی مطلوب را برای این قبیل مشتریان فراهم نمایید.
به عنوان کسی که کسب و کار بزرگ یا کوچکی دارد باید به دنبال شناسایی مشتریان باشید و سرمایه گذاری های خود را بر روی مشتریانی متمرکز نمایید که تمایل به خرید از فروشگاه یا کمپانی شما دارند و جزو مشتریان هدف محسوب می شوند.
مشتریان بالفعل
مشتریان بالفعل شامل افرادی هستند که حداقل یکبار از کالا و خدمات شما استفاده کرده اند بنابراین شما می توانید با کمک روش های بازاریابی اصولی آنها را به مشتریان وفادار و دائمی کسب و کار و برند خود تبدیل نمایید.
مشتریان وفادار
مشتریان وفادار شامل افرادی می باشد که با وجود کسب و کارهای مشابه شما، همچنان علاقمند است که از فروشگاه شما خرید نماید یا از خدمات و کالاهای شما بارها استفاده کند. لازم به ذکر است که هزینه جذب مشتریان جدید بسیار بیشتر از نگهداشتن مشتریان فعلی است بنابراین شما باید برنامه ریزی های کسب و کار خود را پیرامون تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار تنظیم نمایید. البته شما نمی توانید همواره به مشتریان فعلی متکی باشید بلکه باید برای جذب مشتریان جدید نیز تلاش نمایید. همچنین نباید از مشتریان قدیمی خود غافل باشید.
راهکارهای موثر برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل
یکی از مسائلی که صاحبان کسب و کارهای مختلف با آن روبه رو هستند نحوه جذب مشتریان واقعی و به عبارت دیگر تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می باشد. صاحبان کسب و کارها باید از اصول بازاریابی مطلع باشند به این صورت که نیاز و خواست های مشتریان را شناسایی و متناسب با آن محصولات فروشگاه خود را عرضه می نمایند. مشتریان، دارایی های هر سازمان، کمپانی و فروشگاهی محسوب می شوند. در مجموع هر چه تعداد مشتریان وفادار بیشتر باشد به احتمال زیاد آن بنگاه اقتصادی موفق تر خواهد بود. حفظ مشتری های فعلی و همچنین جذب مشتری های جدید از جمله راهکارهایی است که صاحبان کسب و کارها باید بر روی آن تمرکز کنند.
شناسایی نیاز مشتریان
همچنین علاوه بر شناسایی نیاز مشتریان باید اقدام به بازاریابی و جذب مشتری جدید برای محصولات فروشگاه خود نمایند. همچنین در مورد دوم صاحبان کسب و کارها باید انتخاب نوع محصول را صرفا به مزایای ارزشمند محصول محدود ننمایند بلکه باید از تجربه و نظرات کاربران در مورد محصولات استفاده نمایند به طور مثال چرا مشتری خرید برخی از برندها را به سایر برندهای موجود در بازار ترجیح می دهد و اینکه مشتری خرید محصولات و انتخاب آنها را بر چه اساسی اولویت بندی می کند. پاسخ این قبیل سوالات به بازاریاب این فرصت را می دهد تا محصولات را متناسب با تقاضای بازار عرضه نماید.
مشتریان چرا باید از خدمات شما استفاده کنند؟
شما باید برای مشتریان خود توضیح دهید که چرا باید از محصولات، کالا و خدمات شما استفاده کنند. ذهن افراد همواره به دنبال چرایی و توضیح می باشد.
ایجاد احساس متفاوت بودن
برخورد و رفتار شما با مشتریان باید به گونه ای باشد که آنها احساس کنند با استفاده از کالا و محصولات برند شما متفاوت خواهند بود.
ایجاد رابطه صمیمانه با مشتریان
تیم فروش در هر نوع کسب و کاری باید با متانت و ادب با مشتریان رفتار نماید و توضیحات مورد نیاز را به مشتری ارائه دهد.
در کسب و کار خود خلاق باشید
شما همواره باید تلاش نمایید تا مشتری در هنگام خرید محصول یا کالا احساس بازنده بودن نداشته باشد بنابراین شما باید برای حفظ مشتری و افزایش وفاداری آن برای یک دوره کوتاه مدت، فروش محصولات را با سود کم تحمل کنید. همچنین در فروش محصولات و عرضه آن ها، تخفیفات فصلی یا تخفیفات در اعیاد و مناسبت های خاص را درج نمایید و به اطلاع مشتریان برسانید. مد نظر قرار دادن این روش ها باعث افزایش وفاداری مشتریان، افزایش تعداد مشتری و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می شود.
بازرگانی پوشاک اورجینال عمده امی
با بازرگانی پوشاک اورجینال عمده امی می توانید به مجموعه متنوعی از پوشاک باکیفیت و متنوع مردانه، زنانه و بچگانه دسترسی داشته باشید. این مجموعه با ده سال تجربه و فعالیت در حوزه پوشاک اورجینال خارجی توانسته است محدوده فعالیت های خود پیرامون پوشاک اصل و اورجینال اروپایی را گسترش دهد و امروزه به جایگاهی عالی و ارزشمند در حوزه پوشاک اورجینال خارجی برسد.