بازرگانی پوشاک امی, پوشاک استوک(نو), پوشاک اورجینال امی, پوشاک بچه گانه, پوشاک زنانه, پوشاک مردانه

دلایل گرانفروشی دیجی کالا

دلایل گرانفروشی دیجی کالا، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. دیجی کالا یکی از پربازدیدترین سایت های فروش کالا در ایران به شمار می رود. همچنین دیجی کالا پس از وبسایت آپارات، در جایگاه پربازدیدترین سایت های کشور قرار دارد. این سایت خرده فروشی روزانه میزبان صدها هزار بازدیدکننده از اقصی نقاط مختلف کشور است.

سایت دیجی کالا محصولات مختلفی را عرضه می کند. در این سایت انواع برند در رنج های قیمتی متفاوت به مشتریان عرضه می شود. دیجی کالا به عنوان یک واسطه محصول را به دست مشتری می رساند. این سایت به عنوان پربازدیدترین و پرفروش ترین سایت خرده فروشی لقب گرفته است. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله به دلایل گرانفروشی دیجی کالا می پردازیم و همچنین در مقام مقایسه به توضیحاتی پیرامون فروشگاه بزرگ پوشاک امی و ارزیابی عملکرد آن در طی چند سال اخیر می پردازیم.

نحوه فعالیت دیجی کالا

نحوه فعالیت در دیجی کالا
نحوه فعالیت در دیجی کالا

با وجود تمام نقاط قوت، همواره انتقادهای زیادی به سوی این سایت فروش کالا نشانه رفته است. به این صورت که بسیاری از مشتریان، از اختلاف قیمت محصولات این سایت نسبت به سایر فروشگاه ها گلایه دارند. دیجی کالا با وجود برخوردار از رتبه و جایگاه ممتاز دارای نقاط ضعف و کاستی هایی می باشد.

همچنین…

کاربران در توئیت‌های خود به قیمت محصولاتی همچون کالاهای آرایشی بهداشتی ، کامپیوتر، ، کیف ، پوشاک و… اشاره کرده اند و اینکه این قیمت نسبت به بسیاری از فروشگاه ها اختلاف فاحشی دارد. برخلاف تصور بعضی از افراد، دیجی کالا تولیدکننده یا صاحب برند نیست، بلکه یک خرده فروش است و کالا را از تامین کننده می‌گیرد و به دست مصرف کننده می‌رساند.  در یک معادله اقتصادی می توان اینطور برداشت نمود که اگر دیجی کالا قیمت را از تامین کننده کالا کم بگیرد، قیمت فروش را هم کم خواهد کرد و بالعلکس اگر کالا را با قیمت بالا بگیرد مجبور است آن کالا را با قیمت بالاتری ارائه کند.  همچنین در بسیاری از موارد اگر نتواند کالایی را تامین کند آن کالا را ناموجود اعلام می‌کند.

تنوع محصولات

تنوع کالاهای موجود در این سایت رقمی بالغ بر 600 هزار محصول عنوان شده است. به نظر مسئولان دیجی کالا نامتعادل بودن بازار را می توان یکی از دلیل ناهماهنگی های موجود در قیمت محصولات دیجی کالا نسبت به سایر فروشگاه ها عنوان نمود.

عدم نظارت کافی بر فروشندگان کالاها

عدم نظارت کافی بر فروشندگان

یکی از دلایل گرانفروشی در دیجی کالا را عدم نظارت کافی بر تأمین کنندگان کالاها و محصولات عنوان کرده اند به طوری که فروشندگان گاها قیمت های نامتعارف و غیرقابل انتظار را بر روی محصولات خود درج می کنند که در این مواقع دیجی کالا به این فروشندگان تذکر می دهد یا در مواردی به همکاری خود با این دسته از فروشنده ها پایان می دهد. هر چند سایر رقبا در بازار داغ رقابت بر این مقوله اذعان دارند که گاها خود دیجی کالا کالا را قبل از گرانی ها خریده است و در حال حاضر کالا و محصول را با قیمت بالاتری به فروش می رساند و در این میان با حاشیه سود بالاتری منتفع می شود.

روند قیمت گذاری دیجی کالا بر محصولات و کالاها

علت افزایش قیمت کالاها یا به عبارت دیگر دلایل گرانفروشی دیجی کالا و هر فروشگاه آنلاین دیگری را می توان به یک بازه زمانی نسبت داد که قیمت‌ها در آن افزایش پیدا می‌کنند و تعادل بازار نیز به هم می‌خورد. به این صورت که هنگام افزایش قیمت دلار و ارز، وارد نشدن جنس کافی به بازار، افزایش تقاضا و کاهش تولید، ایجاد موج روانی درباره گرانی یک جنس یا کمبود آن در روزها و ماه‌های آینده، یک افزایش خرید برای یک محصول یا کالا اتفاق می افتد. همه به این موضوع واقف هستند که هنگامی که تعادل میان عرضه و تقاضا وجود دارد و بازار سیری مشخص و نسبتا آرام را طی می‌کند، مسئله گران‌فروشی یا افزایش قیمت‌ها به میان نمی آید.

نحوه شکل گیری دیجی کالا

نحوه شکل گیری دیجی کالا

بسیاری از افراد یکی از دلایل فروش چشمگیر سایت خرده فروشی دیجی کالا را عرضه انواع و اقسام کالا، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و…می دانند. در حالی که اکثر سایت های فعال در این زمینه به عرضه و ارائه چند قلم کالا و محصول اکتفا می کنند. بنابراین این فروشگاه آنلاین دیجی کالا به عنوان یک فروشگاه آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک کاملا موفق عمل کرده است به طوری که در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی به طور میانگین روزانه بیش از 400 هزار بازدیدکننده دارد.

دو برادر دوقلو

حمید و سعید محمدی دو برادر دوقلو هستند که در سال ۱۳۸۴ مشغول فعالیت در زمینه عکاسی دیجیتال بودند.  داستان از آنجا شروع شد که این دو برادر به دنبال خرید دوربین مورد نظرشان راهی بازار جمهوری تهران شدند ولی بعد از خرید دوربین متوجه شدند که لنز دوربین تعمیری و دست دوم است. این اتفاق جرقه ای بود برای شکل گیری شرکت دیجی کالا .

راه اندازی سایتی برای مد و پوشاک

در سایت خرده فروشی دیجی‌کالا کیفیت متفاوتی از خدمات ارائه می‌شود و مشتری می‌تواند از بهترین و متنوع‌ترین کالاها در هر زمینه‌ای خرید کند. دیجی کالا برای ارائه مد و پوشاک به کاربران یک سایت با عنوان دیجی استایل راه اندازی نموده است تا کاربران به هر نوع لباس و پوشاک دسترسی داشته باشند.

کاربران زیادی خریدهای خود را به دست دیجی کالا می سپارند اما در این میان بالا بودن قیمت لباس و پوشاک نسب به سایر فروشگاه های موجود در فضای اینترنت، باعث تعجب کاربران شده است.

دیجی استایل

دیجی استایل در مجموعه بزرگ دیجی کالا به مد و پوشاک اختصاص دارد و مشتریان می توانند از طریق آن به اورجینال بودن کالا، پرداخت در محل و ضمانت بازگشت کالا در صورت نارضایتی مشتری.

در جمع بندی می توان گفت که دیجی کالا به عنوان یکی از پربازدیدترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه و همچنین دیجی استایل به عنوان فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک همواره مورد توجه کاربران اینترنتی و مشتریان علاقمند به خریدهای اینترنتی می باشد. فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حوزه های مختلف علی الخصوص حوزه پوشاک و مد رو به گسترش و محبوبیت است.

بنابراین انتظار می رود که روز به روز رقابت بین رقبا در این عرصه فشرده تر و دشوارتر باشد. برای ماندگاری و همچنین پیشرفت در بازار داغ رقابت فروشگاه های اینترنتی می توانند ببه زیرساخت های بسته بندی و توزیع، بازاریابی و خدمات پس از فروش متوسل شوند تا بتوانند ضمن ارائه کالاهای باکیفیت، رضایتمندی مشتریان را در برنامه ریزی کسب و کار خود بگنجانند چرا که بقا و پایداری هر نوع کسب و کاری به فروش محصولات و کالاها و همچنین حاشیه سود مناسب و رقابت سالم با رقبا بستگی دارد.

در ادامه مقاله به بررسی فروشگاه بزرگ پوشاک امی و ارزیابی عملکرد این فروشگاه نسبت به سایر رقبا در بازار پوشاک می پردازیم.

فروشگاه بزرگ پوشاک امی

مجتمع بازرگانی پوشاک امی
مجتمع بازرگانی پوشاک امی

شرکت چند منظوره واردات اروپایی یا اختصارا امی فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1388 در بخش خرده فروشی و با هدف ارائه خدماتی مدرن و باکیفیت در حوزه پوشاک استوک اروپایی آغاز نموده است. سپس در سال های 1389 و 1390 بر فضای مجموعه کاری خود افزود تا جایی که فاز جدیدی را با عنوان عمده فروشی راه اندازی نمود.

خرید مقرون به صرفه

چرا خرید از فروشگاه بزرگ پوشاک امی بسیار مقرون به صرفه است؟ چون خرید پوشاک اروپایی از وارد کننده اصلی علاوه بر دسترسی آسان به محصولات باعث افزایش حاشیه سود برای تمامی افرادی که خودشان فروشگاه دارند نیز می شود. ضمنا یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد خرید لوازم عمده از واردکنندگان اصلی است. این موضوع در خرید پوشاک اروپایی هم بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر از افرادی محصولات خود را تهیه کنید که خودشان از عمده فروشان دیگر خریدشان را انجام می دهند، باعث افزایش قیمت برای لایه های دیگر می شود.

تأسیس امیکو

یکی از رموز موفقیت فروشگاه بزرگ پوشاک امی، تأمین اجناس باکیفیت استوک اروپایی و همچنین عرضه پوشاک مطابق با مد روز می باشد. استقبال مشتریان از محصولات فروشگاه بزرگ پوشاک امی باعث شد تا مدیران و دست اندرکاران دلسوز و متعهد این مجموعه، واحد جدیدی به نام امیکو را راه اندازی نمایند. هدف از تأسیس واحد امیکو، ارائه خدمات و سرویس دهی بهتر به مشتریان در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران بود.

مشتریان عزیز در صورتی که قصد خرید پوشاک به صورت عمده را دارند، می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی خرید های خودشان را انجام دهند. آنها می توانند با لاین های فروش عمده که به امیکو موسوم است، در ارتباط باشند. البته برای افرادی که قصد دارند خرید های خود را به صورت خرده و برای مصرف شخصی انجام دهند، قسمت مجزایی وجود دارد، این افراد می توانند با مراجعه ی حضوری به شعبه های امی یا از طریق شبکه های مجازی این فروشگاه خرید را انجام دهند.

معرفی محصولات

مجتمع بزرگ پوشاک امی همواره سعی کرده تا در فضای مجازی حضور پررنگ تری داشته باشد، بنابراین با بارگذاری ویدیوهایی از محصولات خود سعی دارد که هر چه بیشتر خود را به کاربران موجود در آپارات بشناساند و همچنین بتواند خدماتی وسیع تر را در زمینه عرضه محصولات استوک اروپایی به هموطن های خود داشته باشد. معرفی انواع کالای مردانه، زنانه، بچگانه، ورزشی و معرفی انواع برندهای این مجموعه بزرگ را می توانید از طریق ویدیوهای موجود در آپارات دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *