بروکس برادرز (Brooks Brothers)، قدیمی ترین برند خرده فروشی آمریکایی است. دفتر مرکزی این شرکت در منهتن نیویورک واقع شده است. بروکس برادرز در سال 1818 به عنوان یک کسب و کار خانوادگی کار خود را آغاز کرد. این برند تولید لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه و همچنین لوازم جانبی خانگی را شروع کرد.
در 7 آوریل 1818 ، هنری سندز بروکس (1772-1833) در سن 45 سالگی شرکت H. & D. H. Brooks & Co. را در شمال شرقی خیابان های کاترین و چری در منهتن افتتاح کرد. وی اعلام کرد که باورش این است: “فقط بهترین اجناس را تولید کند، و آن را با سود منصفانه بفروشد و با افرادی که به دنبال چنین کالاهایی هستند و از آن قدردانی می کنند ، معامله کند.” در سال 1833 ، چهار پسر او ، الیشا ، دانیل ، ادوارد و جان ، وارث تجارت خانوادگی شدند و در سال 1850 نام این شرکت را به “بروکس برادرز” تغییر دادند.
در زمان رونق پنبه در اوایل قرن نوزدهم ، بروکس برادرز یکی از چندین پارچه ساز پر آوازه بود. این شرکت لباس هایی را با استفاده از پنبه برداشت شده توسط بردگان تولید می کرد. این شرکت به نوبه خود لباس هایی را فروخت که بعدا توسط همان افراد برده پوشیده می شد.
افتتاح اولین فروشگاه پارچه فروشی در منهتن
بروکس برادرز در ابتدا به دلیل ارائه ی کت و شلوار آماده به مشتریان آمریکایی شهرت پیدا کرد. در اواسط قرن نوزدهم ، بروکس برادرز از آبراهام لینکلن رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان مشتری وفادار نام برد. آبراهام لینکلن، در دومین مراسم تحلیف خود ، کت تولید بروکس برادرز را بر تن داشت. دستبندی که روی آستر کت زده شده بود ، طرحی با عقاب و نوشته ی “یک کشور ، یک سرنوشت” بود. او هنگام کشته شدن هم کت و شلوار بروکس برادرز را بر تن داشت.
قرار داد با دولت آمریکا
بروکس برادرز با قراردادی از سوی ایالت نیویورک ملزم به تهیه لباس برای داوطلبان نیویورکی به عنوان لباس سربازان در طول جنگ داخلی شد.
بروکس برادرز مسئولیت تهیه ی لباس های 41 نفر از 46 رئیس جمهور آمریکا را بر عهده داشت. Ulysses S. Grant رئیس جمهور وقت ایالات متحده ارتباط خود را در طول جنگ داخلی با بروکس برادرز آغاز کرد. او لباس های خاصی را برای افسران اتحادیه در طول جنگ داخلی آمریکا سفارش داد. رئیس جمهور تئودور روزولت نیز عاشق لباس های بروکس برادرز بود.
او حتی لباس خود را در زمان جنگ آمریکا و اسپانیا از بروکس برادرز سفارش داد. بسیاری از روسای جمهور دیگر، از جمله هربرت هوور ، چستر آرتور ، فرانکلین روزولت ، جان اف کندی ، ریچارد نیکسون ، جرالد فورد ، جورج بوش ، بیل کلینتون ، باراک اوباما و دونالد ترامپ از لباس های بروکس برادرز استفاده می کردند. فرانکلین روزولت در کنفرانس یالتا در سال 1945 از روپوش بروکس برادرز استفاده کرد.
بر اساس گزارش The History Channel’s The Presidenters، چستر آرتور بعد از اینکه نایب رئیس جمهور ایالات متحده شد، در مراسم خرید از فروشگاه بروکس برادرز شرکت کرد. باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف خود در سال 2009 از کت و دستکش بروکس برادرز استفاده کرد.
در اواخر قرن نوزدهم ، بروکس برادرز بسیاری از لباس های متمایز را برای هنگ های نخبه گارد ملی نیویورک ، و همچنین لباس هایی برای سربازان ایالتی نیویورک و افسران اتحادیه در طول جنگ داخلی طراحی کردند.
نماد پشم طلایی به عنوان علامت تجاری این شرکت در سال 1850 به تصویب رسید. گوسفندی پشمی که روی روبان آویزان شده بود.این نماد مدت ها بهن عنوان نماد تاجران پشمی بریتانیایی بود.
واگذاری
آخرین عضو خانواده بروکس که سرپرستی این شرکت را بر عهده داشت ، وینتروپ هالی بروکس بود که از 1935 تا فروش آن در سال 1946 ، زمانی که این شرکت توسط جولیوس گارفینکل و شرکت خریداری شد ، این شرکت را اداره کرد ، اگرچه وینتروپ بروکس به عنوان سرپرست در این شرکت باقی ماند. پس از خرید ، جان سی وود مدیر بروکس برادرز شد. درست قبل از آن ، وود حامل مقالات کنفرانس بلوک دمبارتون بود. تحت رهبری وود ، بروکس برادرز حتی سنتی تر شد.
تا سال 1971 ، یازده فروشگاه بروکس برادرز در منهتن ، شیکاگو ، بوستون ، سان فرانسیسکو ، پیتسبورگ ، لس آنجلس ، آتلانتا ، واشنگتن دی سی و سنت لوئیس به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از مجموعه خرده فروشی Garfinckel ، Brooks Brothers ، در حال فعالیت بودند. Miller & Rhoads که این شرکت را تا سال 1981 نگه داشت و سپس توسط Allied Stores خریداری شد.
Brooks Brothers در سال 1988 توسط شرکت انگلیسی ، Marks & Spencer خریداری شد. در اواسط دهه 1990 ، مدیران شرکت نماد پشم گوسفند طلایی را از پیراهن های چوگان بافتنی پنبه ای برند حذف کردند. در سال 2001 ، مارکس و اسپنسر، برند بروکس برادرز را به Retail Brand Alliance (“RBA”) فروخت.
تاریخچه اخیر
تا سال 2015 ، 210 فروشگاه بروکس برادرز در ایالات متحده و 70 فروشگاه در کشورهای دیگر از جمله استرالیا ، هند ، هنگ کنگ ، تایوان ، کره ، ژاپن ، چین ، فرانسه ، اسپانیا ، انگلستان ، شیلی ، کانادا ، پاناما ، ایتالیا ، فیلیپین ، لهستان ، مکزیک ، امارات متحده عربی ، پرو ، سنگاپور ، سوئیس ، اندونزی ، مالزی ، یونان و ویتنام. در سال 1998 ، Brooks Brothers وب سایت رسمی خود را راه اندازی کرد. دفتر مرکزی ایالات متحده واقع در خیابان مدیسون نیویورک ، فروشگاه های شاخص ایالات متحده در منهتن ، سان فرانسیسکو ، شیکاگو ، بوستون و بورلی هیلز هستند.
در سپتامبر 2007 ، کلودیو دل وکیو ، مدیرعامل وقت بروکس برادرز، از رونمایی از یک مجموعه جدید رده بالا از لباس های زنانه و مردانه با نام Black Fleece خبر داد. دل وکیو اعلام کرد که اولین طراح مهمان ستاره برای مجموعه جدید طراح لباس مردانه نیویورک ، Thom Browne خواهد بود. Black Fleece آنقدر موفقیت تجاری و انتقادی کسب کرد که Brooks Brothers یک بوتیک مستقل Black Fleece را در خیابان Bleecker در زمستان 2008 افتتاح کرد. Brooks Brothers بعد از آن خط تولید لباس را برای مشتریان آسیایی عرضه کرده است.
در سال 2008 ، این شرکت بازسازی گسترده فروشگاه اصلی خود را در خیابان مدیسون 346 آغاز کرد. در آوریل 2010 ، بروکس برادرز خطی از وسایل لوکس منزل را راه اندازی کرد که شامل ملافه ، حوله حمام ، و همچنین دکوراسیون اتاق نشیمن و لوازم سرگرمی است. بین سال های 2017 تا 2019 ، به رکورد فروش در حدود 1 میلیارد دلار رسید.
چالش ها
در ماه مه 2020 ، گزارش شد که بروکس برادرز به دنبال خریدار است. گزارشات همچنین نشان می دهد که این شرکت در حال بررسی پرونده ورشکستگی است. در ماه ژوئن ، این شرکت پیشنهاد بستن سه کارخانه آمریکایی خود را داد، “حرکتی شگفت انگیز برای برندی که به نمادی برای آمریکا تبدیل شده است.
در 11 آگوست 2020 ، بروکس برادرز اعلام کرد که به مبلغ 325 میلیون دلار به شرکت توسعه نام تجاری Authentic Brands Group و به SPARC Group LLC ، سرمایه گذاری مشترک بین گروه مارک های معتبر و اپراتور مرکز خرید Simon Property Group فروخته می شود. مالکان جدید متعهد شدند که حداقل 125 مرکز خرده فروشی بروکس برادرز در ایالات متحده و بیشتر در سراسر جهان را به فعالیت خود ادامه دهند. این معامله در سپتامبر 2020 به پایان رسید. کن اوهاشی همچنین در سپتامبر 2020 به عنوان رئیس و مدیر اجرایی منصوب شد.
نوآوری های لباس
در 1 دسامبر 2020 ، طراح مایکل باستیان به عنوان مدیر خلاق این برند معرفی شد. اگرچه امروزه بسیاری شرکت بروکس برادرز را یک تولیدی لباس بسیار سنتی می دانند ، این شرکت در طول تاریخ خود به عنوان پیشرو در صنعت لباس مردانه آمریکایی ، بسیاری از مدل های جدید لباس را به بازار آمریکا معرفی کرد.
لباس های آماده پوشیدن در سال 1849
کت و شلوارهای سبک تابستانی: اولین کت و شلوارهای سبک تابستانی ساخته شده از کتان و پنبه نخی توسط بروکس در اوایل دهه 1930 معرفی شد.
در سال 1953 ، فروشگاه در ساخت پیراهن های بشور بپوش تولید شده از ترکیب داکرون ، پلی استر و پنبه پیشقدم شد. این پارچه توسط R. Benerito اختراع شد و آن ها آن را Brooksweave” ” نامیدند.
برند بروکس برادرز بین سال های 1865 و 2003 کت و شلوار مشکی تهیه نمی کرد. سال ها این مسئله بر سر زبان ها بود که دلیل آن این است که این شرکت به احترام آبراهام لینکلن که کت پیراهنی مشکی سفارشی بر تن می کرد ، کت و شلوار مشکی تولید نمی کرد.
مشتریان سر شناس
اگر بخواهیم به تعدادی از افراد مشهور طرفدار این برند اشاره کنیم می توانیم اسم افرادی همچون Cary Grant ، Clark Gable ، Jimmy Stewart ، Barry Fitzgerald ، Fred Astaire ، Nina Foch و Maria Riva را بیاوریم که از جمله فهرست طولانی افراد مشهور هالیوود هستند که در دهه 1940 از جمله مشتریان مهم فروشگاه برادران بروکس در منهتن به شمار می رفتند. همچنین بروکس برادرز حامی و طراح رسمی لباس و پخش کننده باشگاه فوتبال ایتالیا اینتر میلان است.
با قدمت ویژه ای که این برند دارد توانسته است خود را در این مدت به همگان ثابت کند. چرا که داشتن بیش تر از 200 سال سابقه مطمئنا نشان دهنده ی قدرت و توانایی این شرکت در طول سالیان متمادی است.