برند S.Oliver یک برند آلمانی است که دفتر مرکز آن در شهر روتیندورف واقع است و در زمینه ی فروش لباس، کفش، بدلیجات، جواهرآلات، عطریات و عینک در سراسر جهان فعالیت دارد.
تاریخچه
این شرکت در سال 1969 توسط بیرند فرایر Bernd Freier (كه تا سال 2014 نیز مدیرعامل میلیاردر آن بود) به عنوان یك بوتیك كوچك در وورتسبورگ با فقط 25 متر مربع طبقه تاسیس شد ،او نام سر الیور را به خاطر قهرمان رمان چارلز دیكنز، الیور تویست بر روی برند خود گذاشت.
در دهه 1970 ، تأمین کنندگان مد اغلب قادر به تحویل مقادیر سفارش شده توسط خرده فروشان یا تحویل به موقع آنها نبودند. در سال 1974 ، بیرند فرایر تصمیم گرفت به هند سفر کند و مستقیما با تولید کنندگان محلی نساجی مذاکره کند و بدین ترتیب از عمده فروشان اطراف خود رهایی پیدا کند. پس از آن ، او مجموعه موفقیت آمیز خود را از “Madras Check shirts” پیراهن های مدرس چک ، از جمله E. Breuninger GmbH & Co ، Uli Knecht ، Wöhrl و Wormland تولید کرد ، که بازار آماده ای در آلمان پیدا کرد.
در سال 1978 ، به دنبال اختلاف حقوقی با ‘4711’ ، مارک ادکلن متعلق به تولید کنندگان عطر Murer & Wirtz GmbH & Co. KG ، که نام “Sir” را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده بودند، “Sir Oliver” او برند تجاری خود را به نام تجاری فعلی ، ‘s.Oliver’ تغییر داد، و آن نام در سال 1979 در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آلمان (DPMA) در مونیخ ثبت شد.
در سال 1987 ، s.Oliver سازنده مد جین شیکاگو را خریداری کرد و نام تجاری خود را با نام Knockout دوباره راه اندازی کرد.
فراتر از مرزهای آلمان
در سال 1993 ، Chaloc GmbH تاسیس شد و در سال 2002 به مارک معروف “کاما” تبدیل شد. “کاما” اکنون بصورت جداگانه و کاملاً مستقل از برند s.Oliver فعالیت می کند. در سال 1998 ، اولین فروشگاه خرده فروشی در خارج از آلمان در اتریش افتتاح شد. خیلی زود فروشگاه های سوئیس ، هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ راه افتادند.
طی چند سال، s.Oliver در کشورهایی مانند جمهوری چک و لهستان گسترش پیدا کرد. s.Oliver در طی چند دهه با ارائه طیف وسیعی از محصولات مد و سبک زندگی برای همه سنین ، به یکی از شرکت های مد پیشرو در آلمان – و اروپا تبدیل شد.
در سال 2001 ، s.Oliver مارک مد “کاما”ی آلمان را به دست گرفت. در سال 2008 شاهد افتتاح و افتتاح دفتر جدید s.Oliver در روتندورف بود ، که این دفتر شامل بخش “s.Oliver Mini Club” ، برای مراقبت های روزانه خود شرکت بود.
این شرکت در حال حاضر دارای 173 فروشگاه خرده فروشی و همچنین 400 فروشگاه با همکاری شرکت های همکار است. محصولات آن نیز در 1991 مغازه به فروش می رسد و در 2507 طبقه مجموعه به فروش می رسد. امروزه s.Oliver در بیش از 30 کشور یافت می شود ، کشورهایی مانند اتریش ، سوئیس ، اسلوونی ، بلژیک ، لهستان ، بوسنی و هرزگوین ، صربستان ، کرواسی ، فرانسه ، ایتالیا ، جمهوری چک و هند.
افزایش گردش مالی
این شرکت از سال 1995 توانسته است گردش مالی خود را بیش از چهار برابر کند و در سال 2007 از سقف یک میلیارد یورو عبور کرد. در سال 2009 ، گروه s.Oliver مجموع گردش تجاری 1.16 میلیارد یورو را ایجاد کرد. یک فروشگاه خرده فروشی کوچک ، به یکی از 20 شرکت بزرگ مد اروپا تبدیل شده است. دفتر مرکزی جدید در روتندورف در سپتامبر 2008 تکمیل شد. s.Oliver و چهلمین سالگرد فعالیت خود را در سال 2009 جشن گرفت.
Bernd Freier مدیریت شرکت را در نوامبر 2019 ترک کرد. از 4 نوامبر 2019 Claus-Dietrich Lahrs مدیر عاملی برند S.Oliver را بر عهده گرفت.

دفتر مرکزی
بخشهای مختلف ، از طراحی تا بازاریابی ، از منابع انسانی گرفته تا آمار و توزیع ، همه در دفتر مرکزی شرکت در روتندورف آلمان ، که نزدیک شهر دانشگاهی Würzburg واقع شده اند، انجام می شود. این همان جایی است که محصولات تولید شده در مراکز تولید در اروپا ، خاورمیانه و آسیا توسط تیم های مختلف طراحی تولید می شوند.
در سطح بین المللی سازمان های خرید S.Oliver در شهرهای هنگ کنگ (چین) ، هانگژو (چین) ، چنای (هند) ، جاکارتا (اندونزی) ، داکا (بنگلادش) و استانبول (ترکیه) وجود دارد. تمام تدارکات به طور متمرکز در روتندورف مدیریت می شوند. فضای لجستیک و انبار این شرکت مساحتی به اندازه ی 70900 متر مربع را اشغال می کند که روزانه حداکثر 400000 مورد لباس از آنجا به سراسر جهان ارسال می شود. بیش از 2000 کارمند Oliver Bernd Freier GmbH & Co. KG در مقر روتندورف استخدام شده اند.
محصولات
در حال حاضر سه بخش سبک زندگی با برند s.Oliver وجود دارد که همه انواع مختلف خریدار را هدف قرار داده اند. s.Oliver Casual بزرگترین بخش شرکت است ، که بر مد اوقات فراغت و شیک پوشی خانم ها و آقایان تمرکز می کند. بخش QS در شرکت s.Oliver مربوط به نوجوانان و جوانان است ، در حالی که s.Oliver Selection مخاطبان پیچیده تری را با یک سبک معمولا نادر بیان می کند.
علاوه بر این سه عنصر اصلی ، s.Oliver همچنین خطوط تولید اضافی مانند ‘s.Oliver Bodywear’ (لباس زیر ، لباس شب ، لباس ساحلی و لباس خانگی برای خانم ها و آقایان) ، و همچنین ‘Oliver Junior’ (لباس برای نوزادان ، کودکان نوپا و کودکان) ، “مثلث توسط s, .Oliver” (بخش جدید برای اندازه های 36 تا 54) و همچنین “s.Oliver Accessories” (کیف ، کمربند و کالاهای چرمی) در نظر گرفته است.
این شرکت همچنین از طریق طیف وسیعی از شرکای دارای مجوز با 12 خط مجاز از جمله ‘s.Oliver Shoes’، ‘s.Oliver Eyewear’، ‘s.Oliver Time’، ‘s.Oliver Jewel’، ‘s.Oliver Home’ را به فروش می رساند. ، ‘s.Oliver Fragrances’ ، ‘s.Oliver Umbrellas’ ، ‘s.Oliver Garden’ و ‘s.Oliver Baby’.
کارهای خیرخواهانه
S.Oliver در کارهای خیرخواهانه ی شهروندی نیز شرکت دارد – به عنوان مثال ، جمع آوری کمک مالی برای قربانیان سکته مغزی ، یا حمایت از قربانیان سیل وحشتناک در جنوب هند که در سال 2005 رخ داد. چندین سال است که ، این شرکت یکی از عناصر مهم مجموعه ی فرهنگ خانه مد است و متعهد به بازی های ویژه المپیک آلمان است. از زمان افتتاحیه این رویداد در سال 1998 ، s.Oliver از ورزشکاران ، داوطلبان و تیم برگزار کننده بازی های ملی حمایت کرده است.
این شرکت لباس های داوطلبانه ویژه طراحی شده برای بازی های ملی 2010 در برمن (آلمان) را تهیه می کرد، همچنین لباس های کل تیم آلمانی شرکت کننده در بازی های جهانی را تهیه می کرد. هنگام زلزله هائیتی در 12 ژانویه 2010، S.Oliver به مدت یک هفته از هر جنسی که در قسمت آنلاین این شرکت فروخته می شد به قربانیان این حادثه کمک می کرد. مقدار کامل کمک های مالی جمع آوری شده بدون هیچ گونه کسری در مبلغ مستقیماً به قربانیان اهدا شد.
کارهای بشر دوستانه در آفریقا و آسیا
S.Oliver همچنین از جشنواره سالانه آفریقا در وورتسبورگ که در مورد مبارزه با ایدز در جنوب آفریقا است، حمایت می کند. کمک های مالی به موسسه خیریه سرطان “Hilfe im Kampf gegen Krebs e.V.” و “پروژه توگو” سازمان کمک به جذام و سل آلمان “Deutsche Lepra- und Tuberkulosehilfe” (DAHW). اهدا کرد.
S.Oliverهمچنین از تلاش های سازمان کمک های بشردوستانه مستقر در آلمان “Diakonie Katastrophenhilfe” برای قربانیان طوفانی که در سال 2008 به بنگلادش برخورد کرد حمایت کرد.
در دهه 1990 ، آرم s.Oliver روی پیراهن تنیسور ایوان لندل و ستاره بسکتبال متولد وورتسبورگ ، دیرک نوویتسکی قرار داشت. این شرکت در خارج از دنیای مد حضور خود را تاسیس کرد و بدین ترتیب سطح آگاهی از برند را هم در آلمان و هم در جاهای دیگر افزایش داد.

S.Oliver و اسپانسرینگ
S.Oliver در مسابقات اتومبیلرانی نیز فعال بود و راننده ی فرمول یک رالف شوماخر را در طی دو فصل حضور در جایزه بزرگ اردن (1997-1998) حمایت مالی کرد. سال بعد ، مارک S.Oliver’s Knock Out اسپانسر اصلی تیمو فرمور راننده فرمول 3 آلمان شد. تیم مسابقه ای سوئیسی وی ، بمانی دالارا-اوپل ، آبی پوش بود. و تیمو شیدر حتی موهای خود را آبی رنگ کرد.
در حمایت مالی ورزشی ، s.Oliver از مارس 2010 اسپانسر اصلی و مدیر عامل باشگاه فوتبال لخ پوزنان لهستان بوده است. از آن زمان ، حروف برجسته S.Oliver در ورزشگاه روی تخته های پیرامون ، نیمکت های مربیان و بازیکنان و هر دو دروازه ی زمین ، اتوبوس تیمی ، همه لباس های چاپی مربوط به باشگاه و لباس مربیان ، دستیاران و جوانان ظاهر شده است. در سال 2010 ، پس از 17 سال ناموفق ، لخ پوزنان سرانجام دوباره قهرمان مسابقات ملی شد و آنها توانستند در مسابقات انتخابی لیگ قهرمانان یوفا 2010/11 در فصل 2010/2011 شرکت کنند.