برند کانورس یک برند کفش آمریکایی است. کانورس کفش های ورزشی ، کفش های اسکیت ، پوشاک و لوازم جانبی را طراحی و پخش می کند. این شرکت در سال 1908 تأسیس شد . برند کانورس از سال 2003 به عنوان زیرمجموعه شرکت نایک فعالیت خود را ادامه داد.
در طول جنگ جهانی دوم ، کانورس سبک تولید خود را به منظور ساخت کفش برای ارتش تغییر داد. کانورس یکی از معدود تولید کنندگان کفش ورزشی بود . این برند بیش از نیم قرن بر بازار کفش های ورزشی آمریکایی تسلط داشت. از دهه 1970 ، شرکت کانورس موقعیت غالب خود را از دست داد زیرا رقبا سبک های خاص خود را ارائه کردند.
امروزه نمونه کارهای برند کانورس شامل محصولات تحت نام تجاری کانورس ، Cons ، Chuck Taylor All-Star (“Chucks”) ، Jack Purcell ، One Star و Star Chevron است. کانورس اغلب در انتشار محصولات ویژه با مارک های دیگر مانند جان واراتوس همکاری می کند. کفش های کانورس با تعدادی ویژگی از جمله نشان ستاره این شرکت ، زیره لاستیکی All Star ، پنجه گرد صاف و نوار دور تا دور متمایز می شوند.
از سال 2019 ، کانورس محصولات خود را از طریق 109 فروشگاه خرده فروشی متعلق به خودش در ایالات متحده و 63 فروشگاه در بازارهای بین المللی فروخت.
تاریخچه
سال های اول
مارکز میلز کانورس چهل و هفت ساله ، مدیر یک شرکت تولید کفش ، شرکت کفش لاستیکی کانورس را در فوریه 1908 در مالدن ، ماساچوست افتتاح کرد. این شرکت یک تولید کننده کفش لاستیکی بود که کفش های زمستانی مخصوص مردان ، زنان و کودکان را برای زمستان تهیه می کرد. تا سال 1910 ، کانورس کفش های معمولی تولید می کرد ، برند کانورس بعد از سال 1915 کار تولید کفش های ورزشی خود را آغاز کرد.
کفش بسکتبال کانورس All-Star در سال 1917 معرفی شد. سپس در سال 1923 ، یک بسکتبالیست به نام چارلز اچ. “چاک” تیلور با شکایت از درد پا به خاطر استفاده از کفش های تولیدی این برند به شرکت کانورس رفت. کانورس به او شغلی داد: او به عنوان فروشنده و سفیر این برند کار می کرد و کفش ها را در سراسر ایالات متحده تبلیغ می کرد و در سال 1932 امضای تیلور بر روی لایه ی بیرونی All-Star بر روی کفش های کتانی کلاسیک و در قسمت بالا قرار گرفت. او این کار را تا اندکی قبل از مرگش در سال 1969 ادامه داد.
همچنین کانورس کفش هایی را برای رنسانس نیویورک اولین تیم بسکتبال حرفه ای آفریقایی تبار آمریکایی ، به طور سفارشی تولید کرد. در سال 1962 ، مرکز ویلت چمبرلین از فیلادلفیا واریرز 100 امتیاز در یک بازی NBA در حالی که یک جفت کانورس مدل چاک پوشیده بود به دست آورد و 169–147 بر نیویورک نیکس در هرشی ، پنسیلوانیا در 2 مارس پیروز شد.
1941–2001: جنگ ، صعود ، ورشکستگی و مدیریت جدید
هنگامی که ایالات متحده در سال 1941 وارد جنگ جهانی دوم شد ، برند کانورس سبک تولید خود را به انواع کفش های لاستیکی ، لباس های بیرونی و لباس های محافظ برای ارتش تغییر داد. این شرکت تولید کفش های ورزشی را پس از پایان جنگ از سر گرفت.

در دهه 1970 ، کانورس یکی از بزرگترین رقبای خود در آن زمان ، PF Flyers را از B.F Goodrich خریداری کرد. این امر منجر به منحصر شدن کانورس در بازار کفش شد. در سال 1975 هر دو برند به دلیل شکایت عدم صداقت مجبور به جدا شدن شدند. با وجود جدا شدن هر دو مارک ، کانورس حقوق علائم تجاری خط Jack Purcell را که از PF Flyers خریداری کرده بود، حفظ کرد. کفش های جک پرسل هنوز هم تولید می شوند و به فروش می رسند.
برند کانورس انحصار خود را از دهه 1970 به بعد از دست داد. کانورس رقبای جدیدی از جمله پوما ، آدیداس و نایک را پیش رو داشت. یک دهه بعد ، ریبوک ، که طرح ها و فناوری جدیدی را به بازار ورزش معرفی کرد. این بار کانورس دیگر تولید کننده ی کفش رسمی انجمن ملی بسکتبال (NBA) نبود.
لوگو
نشان شورون و ستاره نشانی است كه بر روی قسمت زیادی از كفش های کانورس به جز All Star باقی مانده است – توسط جیم لابادینی ، كارمند این شرکت ، طراحی شده است.
کفش های لاستیکی-کرباسی در دهه 1980 به عنوان کفش های معمولی محبوبیت خود را بدست آوردند ، اما کانورس در نهایت بیش از حد وابسته به مارک “All Stars” شد. بازار کانورس در سال های 1989-1990 سقوط کرد. تا سال 2000 ، کانورس بارها و بارها در حال سقوط بود زیرا بدهی های سالانه اش انباشته می شد.
کانورس در 22 ژانویه 2001 اعلام ورشکستگی کرد. چندی نگذشت که در 30 مارس ، آخرین کارخانه های تولیدی آن در ایالات متحده تعطیل شد. کانورس خط تولید خود را به طور کامل به خارج از کشور منتقل کرد. در آوریل 2001 ، شرکت Footwear Acquisitions به سرپرستی مارسدن کیسون و بیل سایمون ، این برند را از ورشکستگی نجات دادند. آن ها شرکای صنعتی خود یعنی جک بویس ، جیم استروسر ، لیزا کمپا و دیوید مادوکس را به رهبری این روند اضافه کرد.
در این دوره ، کانورس مقر خود را از North Reading ، ماساچوست به North Andover منتقل کرد. این شرکت به مدت سیزده سال در شهر North Andover مستقر بود.
خرید توسط نایک

در جولای 2003 ، نایک 309 میلیون دلار برای خرید کانورس پرداخت. نایک در سال 2010 برای احیای دوباره کفش به اوج رونق آن در دهه 1980 نزدیک شد. این شرکت همچنین برند کانورس را به غیر از کفش به سایر مشاغل گسترش داد ، که به مارک های دیگر آن شباهت دارد.
تا نوامبر 2012 ، کانورس به طور کامل از NBA ناپدید شد. دوازده بازیکن آخری که از این مارک استفاده می کردند یا NBA را ترک کردند یا در مدت یک سال و نیم، برند کفش خود را عوض کردند. کارلوس آرویو در اواخر سال 2011 به خارج از کشور رفت و موریس ایوانز آخرین بار در آوریل 2012 برای واشنگتن ویزاردز بازی کرد. 9 نفر در اواخر سال 2011 به نایک رفتند.
در سال 2019 ، کانورس با All-Star Pro BB به صحنه بسکتبال بازگشت. کلی اوبر جونیور اولین بازیکنی بود که محصول جدید را امتحان کرد که شبح سنتی کانورس را با فناوری نایک معاصر ترکیب کرد. در مارس 2020 دریموند گرین با کانورس قرارداد بست.
دفتر مرکزی جدید
در ژانویه 2013 ، برند کانورس برنامه های خود را برای ایجاد یک ساختمان مرکزی جدید اعلام کرد . در آوریل 2015 کانورس به دفتر جدید نقل مکان کرد. این ایستگاه در نزدیکی ایستگاه شمالی در مرکز شهر بوستون ، در اسکله Lovejoy ، مشرف به رودخانه چارلز به عنوان بخشی از تعمیرات اساسی سایت و بازسازی دسترسی به آب نمای عمومی ساخته شد. ساختمان اداری در 10 طبقه با مساحت 19،900 متر مربع شامل سالن ورزشی 460 متر مربع با یک استودیوی یوگا جداگانه است که با مشارکت نایک طراحی شده است.
چاک تیلور All Star II
یک مدل به روز شده از Chuck Taylor All-Star ، با نام Chuck Taylor II ، توسط مدیریت شرکت در جولای 2015 معرفی شد. The Chuck Taylor II’s در 28 جولای 2015 منتشر شد. این مدل با استفاده از فناوری نایک ، بیشترین ویژگی ظاهری خود را حفظ می کند ، در حالی که از کفی سبک وزن سبک بهره می برد. تغییرات قابل توجهی که در کفش های کتانی جدید ایجاد شده است عبارتند از: برداشتن روکش دور نوار ، پارچه کرباس درجه یک با دوخت با کیفیت بالاتر و بدون لغزش.
کارهای خیرخواهانه
مجموعه خاصی به نام 1Hund (RED) توسط این مارک منتشر شد، که بر اساس آن پانزده درصد از سود شرکت برای حمایت از پیشگیری از بیماری HIV/AIDS استفاده می شود. صد هنرمند از سراسر جهان برای ایجاد طرح برای مجموعه به عنوان بخشی از کمپین (RED) انتخاب شدند.
ولین کفش پاپالاردو با کانورس در فوریه 2010 عرضه شد که در رنگ قرمز تولید شد. در سال 2012 ، کانورس به عنوان شریک کمپین (RED) را همراه با مارک های دیگر مانند Nike Inc. ، Girl و Bugaboo به وجود آوردند. مأموریت این کمپین جلوگیری از انتقال ویروس HIV از مادر به فرزند تا سال 2015 بود.
این هم خلاصه ای بود از برند کانورس و فراز و فرود هایی که در این سالیان با آن دست و پنجه نرم می کرد. امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید.