برند لی (Lee) یک نام تجاری آمریکایی از شلوار جین است. این برند اولین بار در سال 1889 در سالینا ، کانزاس تولید شد. این شرکت متعلق به Kontoor Brands است. از سال 2019 دفتر مرکزی آن به گرینزبورو ، کارولینای شمالی منتقل شد. در ابتدا دفتر شرکت لی (Lee) در مریام ، واقع در ایالت کانزاس مستقر بود. در آن زمان این شرکت اعلام کرد که یک خرده فروش بین المللی و تولید کننده لباس های معمولی و لباس کار است. تعداد کارکنان شرکت لی در ایالات متحده ی آمریکا بیش از 400 نفر است. در استرالیا ، این برند متعلق به گروه برندهای اقیانوس آرام که از سال 2007 از مجموعه ی Yakka خریداری شد.
تاریخچه
این شرکت در سال 1889 توسط هنری دیوید لی به عنوان شرکت تجاری HD Lee در شهر سالینا در ایالت کانزاس تاسیس شد. در ابتدا این برند لباس های زنانه و کت تولید می کرد. رشد لی با معرفی لباس کار Union-All در سال 1913 و همچنین اولین لباس اصلی آنها در سال 1920 ایجاد شد. بعدا در دهه 1920 ، برند لی (Lee) دست به ابتکار زده و یک نوع زیپ مگسی معرفی کرد. لی کم کم به گسترش خود ادامه داد.
برند لی (Lee) در همان زمان ، اولین خط لباس بچه گانه ی خود را راه اندازی کرد . در همان ابتدا تمامی محصولاتش فروخته شد. در سال 1928 هنری لی ، بنیانگذار و رئیس The H.D. شرکت تجاری لی ، درگذشت. در طول دهه های 1930 و 1940 ، این شرکت به تولید کننده مشهور لباس کار در ایالات متحده تبدیل شد.
“Lazy S”

در سال 1944 ، مدل جیب پشتی برند لی بسیار مشهور شد. این طرح که به “Lazy S” موسوم بود، به نوعی حرف اس را به شکلی باز شده نشان می داد. سیلی که در آن سال ها جاری شد، باعث از بین رفتن مرکز توزیع لیز کانزاس سیتی شد. کل کالاهای موجود در فروشگاه به جز عروسک های بادی لی که شناور بودند خراب شدند.
انتقال مالکیت
در سال 1954 ، لی تنوع تولید لباس های خود را گسترش داد. در طول دهه 1960 این شرکت به 81 کشور گسترش یافت و در سال 1969 توسط VF Corporation خریداری شد. برند لی (Lee) بعد از این نقل و انتقال تبدیل به یک نام تجاری شد. بعد از آن بود که برند لی (Lee) اولین تبلیغ تلویزیونی خود را پخش کرد، که در آن لباس وسترن لی را تبلیغ می کرد.
در دهه 1970 ، برند لی (Lee) تمرکز خود را روی تجارت لباس کار تغییر داد و به چرخه های مد مشغول شد. لی برای خانم ها با برچسب “خانم لی” یک مدل جدید ایجاد کرد. در همین زمان بود که برند لی (Lee) خط لباس جوانان برای پسران و دختران را معرفی کرد.
در سال 1996 ، این شرکت روز ملی جین را به عنوان بخشی از ماه ملی آگاهی از سرطان پستان معرفی کرد. با همکاری بنیاد صنعت سرگرمی ، روز ملی جین لی این شرکت بیش از 75 میلیون دلار برای کمک به برنامه های تحقیقاتی سرطان پستان جمع آوری کرد. در سال 2014 ، نام تجاری برند لی (Lee) مجددا در پاریس از طریق فروشگاه سیتادیوم راه اندازی شد. در سال 2019 ، Lee ، Wrangler ، Rock & Republic ، و VF Outlet از VF Corporation جدا شدند و به مجموعه ی Kontoor ملحق شدند.
ساختار
در سال 1981 ، 240 کارگر کارخانه در شهر گرینوک واقع در کشور اسکاتلند ، در اعتراض به برنامه های انتقال کارخانه به ایرلند شمالی ، تحصن کردند. اعتراضی که تنها برای یک شب برنامه ریزی شده بود اما رفته رفته طولانی تر شد و به مدت 7 ماه ادامه یافت. از سال 2005 ، شلوار های جین برند لی (Lee) توسط Arvind Mills در تعدادی از کارخانه های کوچک در Chamarajanagar ، هند تولید شد. در سراسر جهان ، حدود 60000 کارگر روزانه 5000 جفت شلوار جین تولید می کنند.

تبلیغات
در ایالات متحده ، این شرکت بیش از 40 میلیون دلار در سال برای تبلیغات هزینه می کند. در سال 2009 ، اولسون به عنوان آژانس تعاملی اصلی برای مارک آمریکایی منصوب شد و وب سایت آن ها را دوباره طراحی کرد. بارکلی پیش از این تبلیغات تعاملی برای این برند را مدیریت کرده بود. بعد از این بود که Arnold Worldwide به ارائه خدمات تبلیغاتی آفلاین برای این برند ادامه داد.
با افزایش محبوبیت لباس های جین ، استفاده از آن توسط دیگر اقشار جامعه که آن ها را به عنوان لباس معمولی می پوشیدند و نه فقط برای کار ، طیف وسیعی از محصولات برند لی و مشتری های آن نیز افزایش یافت.
در ادامه ترجمه ی مقاله ای از سایت خود این شرکت را آورده ایم که در آن این برند مدعی می شود که در محصولات تولیدی خود موضوع حفظ محیط زیست را هم در نظر دارد.
مراکز توزیع صفر زباله
ما متعهد هستیم که شیوه های تجاری پایدار را در سراسر عملیات و زنجیره تامین جهانی خود تعبیه کنیم. توزیع ضایعات برای تمام مراکز توزیع متعلق به ما در آمریکای شمالی به ضایعات صفر رسیده است. این بدان معناست که حداقل 95 درصد زباله های این تاسیسات از طریق بازیافت ، کمپوست و استفاده مجدد از محل دفن زباله خارج می شود. ما همچنین متعهد به کاهش بیشتر ضایعات در طراحی محصول ، فروشگاه های خرده فروشی و دفاتر خود هستیم.

صرفه جویی 1 میلیارد لیتر آب در صنعت
ما در شرکت لی ، اطمینان می دهیم که در هر کجا که می توانیم آب را ذخیره کنیم. شرکت لی فسمت Indigood ™ Denim را راه اندازی کرده است ، مجموعه ای از لباس های جین که آب را از فرآیند خشک کردن جین حذف می کند و شلوار جین پایداری تولید می کند. علاوه بر این ، در سال 2019 ، لی بیش از یک میلیارد لیتر آب ذخیره شده در فرآیند اتمام آب برای محصولات جین ما را جشن گرفت و ما هنوز در حال محاسبه هستیم.
پنبه پایدار
یکی از راه هایی که برند لی برای رسیدن به هدف پنبه پایدار ما برنامه ریزی می کند ، مشارکت ما با Better Cotton Initiative (BCI) است. هدف BCI کاهش استفاده از سموم دفع آفات و ترویج استفاده از آب کارآمد ، تناوب زراعی و شرایط کاری عادلانه است. Kontoor Brands ، شرکت مادر لی ، حجم خریداری شده از پنبه پایدار را از 700 تن در سال 2014 به 21،299 MT در سال 2020 افزایش داد. پنبه بهتر از طریق سیستم Mass Balance تهیه می شود و از نظر فیزیکی برای محصولات نهایی قابل ردیابی نیست.