بازرگانی پوشاک امی, پوشاک استوک(نو), پوشاک اورجینال امی, پوشاک بچه گانه, پوشاک زنانه, پوشاک مردانه

برند زارا ابر قدرت خرده فروشی

برند زارا که با نام تجاری ZARA SA شناخته می شود، از ابر قدرت های خرده فروشی لباس محسوب می شود. زارا در شهر آرتیشیو ، واقع در استان لاکرونیا که به بخش گالیسیا در اسپانیا تعلق دارد ، مستقر است. زارا در زمینه مد روز تخصص دارد.

محصولات برند زارا شامل لباس، لوازم جانبی، کفش، لباس شنا، لوازم آرایشی و عطریات است. زارا بزرگترین شرکت در گروه Inditex است که این گروه بزرگترین خرده فروش لباس در جهان به حساب می آید. زارا از سال 2017 مدیریت 20 مجموعه لباس در سال را بر عهده دارد.

تاریخچه

آمانسیو اورتگا اولین فروشگاه زارا را در 1975 در مرکز لاکرونیا در گالیسیا در کشور اسپانیا افتتاح کرد. اورتگا در ابتدا نام فروشگاه را Zorba گذاشت که برگرفته از فیلم کلاسیک Zorba the Greek بود ، اما پس از فهمیدن اینکه مکانی با همین نام در دو خیابان آن طرف تر وجود دارد، حروف را تغییر داد و نام “زارا” به وجود آمد.

زارا اولین فروشگاه محصولات ارزان قیمت بود که مدل های محبوب و درجه یک لباس را ارائه می داد. اورتگا فروشگاه های دیگری را در سراسر اسپانیا افتتاح کرد.

در طول دهه 1980 ، اورتگا روند طراحی ، ساخت و توزیع را تغییر داد تا از اتلاف وقت جلوگیری کند و سریعتر به مدهای جدیدی که به وجود می آیند واکنش نشان دهد ، که او آن ها را “مدهای سریع السیر” نامید. این پیشرفت ها شامل استفاده از فناوری های اطلاعاتی نوین و گروه های طراح حرفه ای به جای افراد معمولی بود. مجموعه ی زارا متعلق است به گروه Inditex که بزرگترین گروه مد جهان است.

فروشگاه ها

2270 فروشگاه زارا در 96 کشور جهان وجود دارد. در اوایل سال 2020 به دلیل همه گیری کووید 19، فروشگاه های زارا در سراسر جهان به دلیل محدودیت به طور موقت بسته شدند. با این حال ، در آوریل 2020 ، صاحب زارا حمل و نقل خود را به آسیا افزایش داد زیرا چین پس از 76 روز قرنطینه را پایان داد.

ایجاد شعبه های متعدد

در سال 1985 ، آمانسیو اورتگا قبل از مشارکت در توسعه جهانی ، یک شرکت مادر برای زارا تأسیس کرد و در سال 1988 ، این شرکت گسترش بین المللی خود را از طریق پورتو در پرتغال آغاز کرد. در سال 1989 ، وارد ایالات متحده شد و سپس در 1990 در فرانسه. در دهه 1990 ، مکزیک (1992) و همچنین یونان ، بلژیک و سوئد (1993) گسترش یافت.

برند زارا ابر قدرت خرده فروشی

در اوایل دهه 2000 ، زارا اولین فروشگاه خود را در برزیل افتتاح کرد. ژاپن و سنگاپور (2002) ؛ ونزوئلا ، روسیه و مالزی (2003) ؛ چین ، مراکش ، استونی ، مجارستان و رومانی (2004) ؛ فیلیپین ، کاستاریکا و اندونزی (2005) ؛ کره جنوبی (2008) ؛ هند (2010) ؛ تایوان ، آفریقای جنوبی و استرالیا (2011) ؛ و پرو (2012).
در سپتامبر 2010 ، زارا بوتیک آنلاین خود را راه اندازی کرد. این وب سایت در اسپانیا ، انگلستان ، پرتغال ، ایتالیا ، آلمان و فرانسه آغاز به کار کرد.

در نوامبر همان سال ، زارا آنلاین خدمات خود را به پنج کشور دیگر گسترش داد: اتریش ، ایرلند ، هلند ، بلژیک و لوکزامبورگ. فروشگاه های آنلاین در ایالات متحده در سال 2011 ، روسیه و کانادا در سال 2013 ، مکزیک در سال 2014 ، کره جنوبی در سال 2014 ، رومانی در سال 2016 ، هند در سال 2017 ، برزیل در سال 2019 و پرو در سال 2020 شروع به کار کردند.

فناوری RFID

برند زارا استفاده از فناوری RFID را در فروشگاه های خود در سال 2014 معرفی کرد. تراشه های RFID در برچسب های امنیتی قرار گرفته اند که هنگام خرید از لباس جدا می شوند و می توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

این تراشه به شرکت اجازه می دهد تا با تشخیص سیگنال های رادیویی از برچسب های RFID به سرعت موجودی را تهیه کند. هنگامی که اقلامی فروخته می شود ، بلافاصله به انبار اطلاع داده می شود تا بتوان آن را جایگزین کرد. موردی که در قفسه نیست را به راحتی می توانید با برچسب RFID پیدا کنید.

فراز و نشیب ها

در سال 2015 ، برند زارا در لیست بهترین مارک های جهانی Interbrand در رتبه 30 قرار گرفت.
در سال 2019 ، زارا لوگوی خود را به روز کرد. طراحی آن توسط آژانس فرانسوی Baron & Baron انجام شده است.
در سال 2019 ، مجله مد جهانی مجله MDS اظهار داشت که در حالی که تجارت نساجی در جهان 2.38 درصد کاهش یافته است ، تجارت زارا 2.17 درصد افزایش یافته است.
در سال 2019 ، مدیر اجرایی پرسسون گفت که این برند منتظر سطوح قابل قبول تری از اجاره بها برای ادامه توسعه است. برند زارا قصد داشت تعداد مراکز خرده فروشی خود را از سال 2020 در اروپا ، کاهش دهد.

محصولات

فروشگاه های زارا دارای لباس مردانه و زنانه و همچنین لباس بچه گانه هستند. طرح های Zara Home در فروشگاه های اروپایی قرار دارد. اکثر مشتریان زارا بین 18 تا 30 سال هستند.

برند زارا ابر قدرت خرده فروشی

پس از طراحی محصولات ، 10 تا 15 روز طول می کشد تا این محصولات جدید به فروشگاه ها برسند. تمام لباس ها از طریق مرکز توزیع در اسپانیا پردازش می شود. موارد جدید بازرسی ، مرتب سازی ، برچسب گذاری و در کامیون ها بارگذاری می شوند.

در بیشتر موارد ، لباس ظرف 48 ساعت تحویل داده می شوند. زارا بیش از 450 میلیون محصول در سال تولید می کند. برند زارا در سال 2021 اولین خط تولید لوازم آرایشی خود را راه اندازی کرد.

سیاست کاری برند زارا

زارا سیاست تبلیغات صفر دارد ؛ در واقع این شرکت ترجیح می دهد به جای تبلیغات درصدی از درآمدش را در افتتاح فروشگاه های جدید سرمایه گذاری کند.
برند زارا در سال 1980 کارخانه خود را در لاکرونیا (شهری که به صنعت نساجی معروف است) تاسیس کرد. در سال 1990 به تولید و توزیع تجهیزات ارسال گسترده تبدیل کرد. این رویکرد این شرکت را قادر ساخت تا یک مدل تجاری ایجاد کند که اجازه می داد خود را در تمام مراحل مواد ، تولید ، تکمیل محصول و توزیع در فروشگاه های سراسر جهان در عرض چند روز محدود کند.

بیشتر محصولاتی که برند زارا می فروشد در کشورهای نزدیک مانند اسپانیا ، پرتغال ، ترکیه ، مراکش و بنگلادش تولید می شود. در حالی که برخی از رقبا تمام تولیدات خود را به آسیا برون سپاری می کنند ، زارا شیک ترین اقلام خود را به عبارتی نیمی از تمام کالاهای خود را خودش در دوازده کارخانه متعلق به شرکت هایی در اسپانیا و پرتغال و ترکیه ، به ویژه در گالیسیا و شمال پرتغال و ترکیه تولید می کند. لباس های با ماندگاری طولانی تر ، مانند تی شرت های اصل ، عمدتا در آسیا به تامین کنندگان ارزان قیمت برون سپاری می شود.

تهیه و توزیع

برند زارا می تواند محصول جدیدی را طراحی کند و در عرض چهار تا پنج هفته محصولات خود را در فروشگاه های خود به پایان برساند. همچنین می تواند موارد موجود را در کمتر از دو هفته تغییر دهد. کوتاه شدن چرخه عمر محصول به معنای موفقیت بیشتر در برآوردن ترجیحات مصرف کننده است.

طبق گزارشات ، زارا در مقایسه با میانگین صنعت شش ماهه فقط یک هفته برای توسعه یک محصول جدید و تحویل آن به فروشگاه ها نیاز دارد. تقریبا 40،000 طرح می سازد که حدود 12000 طرح جدید هر سال با دقت انتخاب و تولید می شوند.

اگر طرحی در عرض یک هفته فروش خوبی نداشته باشد ، از مغازه ها خارج می شود ، سفارشات بعدی لغو شده و طرح جدیدی جایگزین می شود. زارا تغییرات مد مشتریان را زیر نظر دارد.

برخی از طرح های مد روز کمتر از چهار هفته در قفسه ها باقی می مانند ، که طرفداران زارا را تشویق می کند تا بارها و بارها از این فروشگاه ملاقات کنند. یک فروشگاه متوسط در اسپانیا انتظار دارد مشتریان سه بار در سال از آن دیدن کنند، در حالی که این میزان برای زارا 17 برابر می شود.

در نتیجه افزایش فشارهای رقابتی از بازار خرید آنلاین ، زارا تمرکز خود را بر روی خرید آنلاین نیز متمرکز کرده است و در نتیجه فروشگاه های کمتر اما بزرگتری را در آینده افتتاح خواهد کرد.

لباس غیر سمی

در سال 2011 ، مجموعه ی Greenpeace با زارا گفت و گو کرد تا سموم را در تولید لباس حذف کند. Greenpeace در نوامبر 2012 به عنوان بخشی از کمپین سم زدایی خود که “شرکت های استفاده کننده از مواد سمی در فرآیندهای تولید خود استفاده می کنند” ، گزارش خود را با موضوع “تهدیدات سمی: دوخت بزرگ مد” منتشر کرد.

نه روز پس از انتشار گزارش ، زارا متعهد شد تا سال 2020 تمام انتشار مواد شیمیایی خطرناک در سراسر زنجیره تأمین و محصولات خود را از بین ببرد. زارا به بزرگترین خرده فروش در جهان تبدیل شد که آگاهی خود را برای کمپین سم زدایی افزایش داد و به تولید کاملاً عاری از سموم روی آورد.

برند زارا را می توان جزو برترین برند های تولید لباس به حساب آورد که در کنار برندهایی از جمله چنل، لویی ویتون، آرمانی و ورساچه رقابت بسیاری برای عرضه ی محصولات با کیفیت به مشتریان خود دارند.

امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبان مجموعه ی بزرگ امی و همچنین علاقه مندان به صنعت مد قرار داده باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *